Se systém Harman/Kardon v tomto voze bude část posluchačů spokojená, my jsme tu však pro ty ostatní, kteří si chtějí zvuk v autě naplno užít a to je přesně tento případ. Při výběru komponent jsme vsadili na stále ještě novinku v nabídce, a to systém Helix Compose, který nabízí několik řad špičkových komponentů a k nim přesné podložky pod reproduktory na konkrétní auto a stejně tak kabelové redukce na tovární svazky. Zesilovač Helix s DSP v takovéto montáži nesmí chybět. Vzhledem k počtu reproduktorů jsme zvolili variantu Helix V Twelve DSP s výkonem až 120W na kanál a širokými možnostmi nastavení pro detailní naladění zvuku, abyste si připadali jako na koncertě.
Přední část vozu je osazena vynikajícími komponenty Helix Compose z nejvyšší řady i7. Konkrétně máme v předních dveřích vždy výšku, střed a na BMW nezvykle i 165mm středobas. K tomu na palubní desce střed s výškou opět z řady i7. Pro zadní dveře a surroundy jsme pak zvolili nižší řadu Helix Ci3, která je více než dostačující. Ve voze tak máme celkem 7 výšek, 7 středů, 2 středobasy a subwoofer v kufru. Vše usazeno do továrních pozic po H/K reproduktorech.
Tovární subwoofer v plastovém boxu pod dvojitou podlahou kufru je naprosto neslyšitelný a jeho odpojení ani nepoznáte. Jelikož zákazník požadoval neumisťovat subwoofer do zavazadelníku, aby nezabíral místo, rozhodli jsme se použít původní plastový box. Ten jsme zevnitř výrazně zpevnili antivibračním materiálem. Dále se vyplnil tlumícím rounem a osadil 20cm dvou cívkový subwoofer Helix řady i5 a už máme i dostatek basů.
Auto po detailním nastavení celého systému hraje neskutečně dynamicky a detailně, opravdový zážitek.
Celková cena realizace cca 150tis. Kč vč. DPH.
Sestava použitých komponentů
U elektrické i4 nejsou z důvodu umístění baterií v podlaze subwoofer pod sedadly, jak je u BMW zvykem. Proto přidali středobasy do předních dveří
Kvůli umístění středobasů ve dveřích je potřeba je důkladně zpevnit a zamezit všem nežádoucím vibracím
Přední dveře po osazení komponenty Helix a další vrstvě tlumení. Vše bez úprav sedí na tovární úchyty i konektory
Osazení výškových reproduktorů je opět díky přesným redukcím snadné a úhledné
Osazené středové reproduktory a výšky zadních dveří. Jelikož není při montáži potřeba zasahovat do konstrukce ani kabeláže, snadno dokážeme vrátit původní reproduktory na své místo, například při prodeji vozu.
V autě nezůstal jediný tovární reproduktor, i zadní surroundy nahradily Helix i3 středy a výšky
Tenký plastový box jsme výrazně vytlumili, abychom ho mohli osadit novým subwooferem
Podlaha zavazadelníku je celá zpevněna antivibračním materiálem, abychom předešli nežádoucím rezonancím
Zesilovač je osazený doplňkovým HD USB modulem pro možnost obejít tovární audiosystém pro maximální kvalitu zvuku
I po takto zásadním upgradu působí vše zcela originálním dojmem. Jen zvuk je diametrálně dál