Seat Alhambra – špičkové ozvučení a odhlučnění

 

Zrealizovali jsme kompletní ozvučení a odhlučnění Seatu Alhambra. Celý audiosystém řídí velmi kvalitní 8mi kanálový zesilovač s vestavěným DSP procesorem Helix V Eight DSP, který je navíc doplněn HD Bluetooth modulem, díky kterému je možné streamování hudby v maximální kvalitě z mobilního telefonu přímo do zesilovače. Jako reproduktory jsme použili oblíbené Blam Live 165 Power v předu a variantu LSQ vzadu. Všech osm reproduktorů je aktivně zapojeno přímo na zesilovač, díky čemuž dokážeme detailně nastavit charakteristiku pro každý jeden reproduktor v autě. Majitel si přál nainstalovat i subwoofer. Použili jsme box na subwoofer z koncernového dvojčete VW Sharan, který pasuje do levé bočnice. Box je osazený dvou cívkovým subwooferem Helix s výkonem 300W. Jeho napájení obstarává miniaturní digitální zesilovač u-DIMENSION umístěný v pravé bočnici. I ten je řízen DSP v zesilovači Helix. Zvuk v autě je nyní na mnohem vyšší úrovni, než je většina příplatkových audiosystémů ať už v koncernových nebo i jiných vozech. Benefitem je i možnost vše z auta při případném prodeji vyjmout a použít v novém voze. Součástí realizace bylo krom důkladného odhlučnění dveří kvůli audio komponentům jeho kompletní odhlučnění. To znamená střecha, kapota, přední podběhy, podlaha, všechny dveře i celý zavazadelník. Rozsah odhlučnění je individuální varianta Extra+.

 

 

 !!!Obdobný audiosystém, si můžete přijet poslechnout v našem předváděcím voze!!! 

 

Reproduktory BLAM nás neskutečně baví nejen přednesem a dynamikou, ale i svým vzhledem. 

 

V pokročilých instalacích odhlučňujeme dveře nejprve vrstvou odlehčeného antivibračního materiálu, ...

 

... na který následně aplikujeme třívrstvý odhlučňující materiál o síle 5,5mm. Velice efektivní a přitom lehká varianta odhlučnění.

 

Vnější plech dveří je také celý vylepen antivibračním materiále pro uzavření dveří a zamezení rezonancí.

 

Průběh instalace HD Bluetooth modulu do zesilovače.

 

Zkompletovaný zesilovač s anténou pro příjem Bluetooth signálu.

 

Zesilovač je umístěn pod sedadlem řidiče. Chladící žebra směřují dopředu, takže při zavadění botou nebo vysavačem mu nic nehrozí.

 

Nový vs. původní zadní reproduktor.

 

Subwoofer je umístěn v boxu, který se vejde do bočnice zavazadelníku a opatřen ochranou mřížkou.

 

Umístění zadních výšek v originální pozici.

 

Obložení všech dveří je zpevněno odlehčeným antivibračním materiálem pro zamezení přenosu vibrací výkonného audiosystému.

 

V druhé vrstvě aplikujeme zvuk pohlcující pěnový materiál o tloušťce 10mm s minimální hmotností.

 

Takto vypadá interiér po odstrojení.

 

Na zadní podběh je v první vrstvě použit antivibrační materiál, na něj pak 7,5mm odhlučňující materiál s útlumem až 35dB.

 

Všechny kabeláž je vedena s originálními svazky a opatřena ochranou textilní TESA páskou

 

Součástí kompletního odhlučnění byla i střecha vozu. Čím je větší plocha střechy, tím větší má odhlučnění této části význam.

 

K odhlučnění je použit vícevrstvý materiál složený s 2mm silné vrstvy antivibračního materiálu, který zpevní plochu střechy. Ten je dále opatřen hliníkovou folií a téměř 6mm neoprenového izolantu.

 

Důkladné odhlučnění kapoty motoru.

 

Po nastrojení působí vše originálním dojmem.

 

Odhlučněný podběh prémiovým materiálem.

Zpět do obchodu