Po zvukové stránce jsou na tom Subaru BRZ i sesterská Toyota GT86 opravdu bídně. Při pohledu na továrně namontované reproduktory se ani není čemu divit. Hlavním materiálem reproduktoru je plast a papír a magnet má velikost náprstku. Původní přední středobasy a výšky jsme proto nahradili montáží kompletního třípásmového systému Helix Ci3. A posunuli tak zvuk do úplně jiných výšin. Do dveří se namontovaly 2Ohm středobasy o průměru 165mm, které jsme usadily do přesných podložek speciálně určených pro tento vůz. Ve spojení s důkladným, a přesto velmi lehkým vytlumením dveří, dokážou reproduktory zahrát čistě a dynamicky, což původnímu ozvučení zcela chybělo. Na palubní desce jsou krom výškových reproduktorů i pozice pro středy. Škoda jich nevyužít, a tak jsme do nich nastěhovaly 100mm středy, díky kterým je hudba znatelně čitelnější a s vyššími detaily. Celý systém pak doplňují výškové reproduktory ze stejné řady Ci3 od špičkového německého výrobce Helix. Ve výsledku jsme i pouhou výměnou reproduktorů posunuli zvuk o několik kategorií dál, a navíc lze audiosystém do budoucna doplnit o externí zesilovač pro ještě výrazně lepší audio zážitek.
Celková cena realizace cca 20tis. Kč vč. DPH.
Jak bývá u ..japonců" zvykem, dveře zakrývá jen igelit
Porovnání kvalitního reproduktory Helix a tovární parodie na reproduktor
v rámci vytlumení dveří nejdříve zpevníme vnitřní plech dveří antivibračním materiálem, v tomto případě odlehčeným
Další vrstvou je lehký neoprenový izolant o síle 10mm
Na závěr dveře uzavřeme další vrstvou antivibračního materiálu. Tím navíc vytvoříme uzavřenou ozvučnici pro reproduktory
Nové středobasy usazené do přesný podložek
Středy Helix usazené v tovární pozici ...
... stejně tak i výšky. Samozřejmostí je použití výhybek pro ořez signálu pro středy i výšky. Výhybky jsou pak skryté v palubní desce.
Po nastrojení vypadá vše jako z výroby